Upp, och sen ner! 

Åtta timmar och tjugo minuter. Så mycket cykling registrerade jag på Strava förra veckan. Det har då aldrig hänt förut. 

Jävligt bra cykling var det också. Avslutade på Lördag förmiddag med stravasegmentintervallhetscykling. 

Fixade PR på 16 av 17 segment sen åkte jag hem fick feber. Spenderade resten av dagen på soffan. Söndag, soffan. Somnade 19.30 och sov till 06 och led mig igenom en arbetsdag. 

Blev hemma på tisdagen, då arslet aldrig ville hålla tätt,  så det blev två dagar till hemma. 

Och med det så blev det ingen racepremiär i Gästrikecupen i tisdags och inte blev det någon start i dagens Helsingecup heller. 

I garaget står cykeln otvättad… Få se om brynäs tar något guld ikväll. 

Advertisements

En förjävla bra förmiddag! 

Förra veckan var ganska pissig.  Sjukt barn, lite träning och en massa frossade i godis och mat. Men jag klarade mig ifrån magsjukan iaf. 

Det blev ett pass 40/20 på klubbmonarken. Slet på ganska bra tycker jag, blev svettig och trött. 

Idag var det cykling på schemat. Mötte upp med ett gäng anda cyklister vid Hemlingbys spårcentral för att sen rulla iväg längs Gästrikeleden mot Älvkarleby. Snurrade runt på en del för mig nya stigar. Det märks att jag inte cyklat så mycket i skogen på ett bra tag. Jag måste lära mig att trampa mer och sluta dutta på bromsarna. Sluta vara så jävla feg helt enkelt. Klockan slutade iaf på 3,5 till, mars rulltid och 64km. 

Slitna ben

Det har varit en bra vecka, men tre tunga pass på gymmet tar ut sin rätt. Nästa vecka hoppar jag över benövningarna helt och kör nog bara en del discoövningar och mer cykel. 

Igår var vi ett hyggligt gäng ute på Skidstavallen. Ett naturvårds och friluftsområde där vi har fått tillstånd och stöd från kommunen att bygga broar, anlägga/röja stigar och skylta upp spår. Vi lyckades bygga broar över två av dom värsta blöthålen. Bilder hittar ni här Instagram

Idag har jag cyklat en sväng, då märktes det verkligen att kycklingbenen har fått smaka gjutjärn under veckan. Strava

Förnyat gymkort 

Yes, slog till och köpte mig en månad på Fyshuset igår. Jag brukar ta en månad i stöten så man slipper sitta där med ett årskort om man bryter ett nyckelben eller nåt. 

Hade tanken att jag skulle gå på med marklyft och diverse ryggövningar eftersom det är bålstyrkan som är min största svaghet. Blev det så? NEJ!

 Per automatik stegar jag mot böjracket och därifrån blir det bara benövningar, slängde in ett par bänkpressar också, varför kan man juh undra, det är juh så förbannat tråkigt. 

Men ikväll blir det tårta, och det är juh gott! 

Tröttmössa 

Jahapp, en sån vecka igen. Vissa veckor får man ihop 5-6 timmar och andra, som den här,  får man ihop 1 timme kvalitetscykling. 

Övertid på jobbet, fru som jobbar sent och annat som ska fixas. 

Igår Lördag ringde klockan 03.30, upp och hoppa och iväg till jobbet för vattenläcksgrävning. Kom hem vid 11 och åkte iväg med familjen för lite vardagssysslor. 

Väl hemma tog jag hojen och gled iväg till Testebo och drog några varv vid helt fel tidpunkt. Massor av folk och lösa hundar som gav en arga blickar så jag gav upp, trött var jag också. Lyckades få till ett PR på MTB-slingan iallafall. 

Drog vidare hemåt och testade två överjävligt steniga stigar i närheten av hemmet som jag aldrig klarat utan fotnedsättning så där finns det något att jobba på. 

Jag är en periodare

Tjääna 

Började juh träna på gym nu i vinter och det gick jävligt bra skulle jag vilja påstå. 

Hade som delmål att böja 1xKroppsvikten och det plus några kilo till, fixade jag efter att jag gått ner 4 kilo, win win! Testade marklyft och gjorde en två på 130kg, jävligt dålig form men jag fick upp det iallafall 😉 

Sen blev det som det brukar, la ner viktlyftningen och körde på med monarkandet på klubben ett gäng veckor. Men  nu börjar jag få sug efter att få svinga lite skrot igen. Får väll studsa iväg till Fyshuset och sätta fart! 

Det har blivit förbannat lagt med cykling ute i vinter, jag har liksom inte haft någon motivation att bege mig ut i mörkret på kvällarna och sladda runt. 

Dessutom bytte jag jobb i slutet av förra året och jag kan säga att det är en viss skillnad på att jobba som kommunanställd och att vara på ett litet privat företag. Det finns jobb jämt och jag måste säga att utan min kära mor och far som ställer upp och hjälper till att vakta barn så hade det aldrig gått. 

Nu har juh vädret blivit förbannat fint och i helgen var det kortbyxapremiär och härlig stigcykling, hur gött som helst. 

BEASTMODE! 

Så,  nu har jag köpt på mig ett par kilo proteinpulver,  en platta Nocco,  kan inte leva utan BCAA,  och bagybrallor. Ja just ja,  gymkort också. 

Det var ett gäng år sedan jag styrketränade regelbundet men nu ska det bli ändring på det.  Hade tänkt köra efter programmet Stronglifts 5×5 som ska vara lite utav ett nybörjarprogram vad jag förstått. Jag har hunnit med två pass hittills och det känns jävligt bra.  Satan vad kedjebrott jag kommer dra på  mig nästa säsong. Ben som häst! 

Det hela går ut på att man tränar tre gånger i veckan och höjer vikterna 2,5kg varje gång. Mer än så tänker jag inte förklara, det finns säkert massor av info för er att leta reda på själv. En APP finns det också,  förjävla bra. 

Man behöver inte ens tänka, bara lyfta!